Jantelagen?

Jag har inte blåst bort! Det har faktiskt inte varit någon fara alls. Imorse när jag vaknade så spöregnade det, det var som hagel mot rutan men runt lunch gav det sig.

I Sverige pratar man ofta om Jante och Jantelagen. "Man får inte vara bra på något, lyckas, vara nöjd med sig själv," osv osv. Idag tänker jag rent ut sagt strunta i den (och det tycker jag ni med ska göra från och med nu, var dig själv och så bra du faktiskt är. Det är inget fel med att vela lyckas, alla vill det.) Jag fick 100,5 av 100 på min assignment (artikel) i Basic Reporting!! Hahah trodde inte mina ögon. Jag trodde något hade blivit fel då man inte kan ha mer än 100, men när jag idag fick tillbaka den stod det där, svart på vitt! :)

Jag är nu inne på vecka 14 här i USA, tiden går sjukt fort. Jag trivs så himla bra, det som är jobbigt är saknaden till alla nära och kära hemma i Sverige. Jag kan inte fatta att jag har varit utan min älskade pojkvän så länge, kommer kännas så himla underbart att få krama om honom på Arlanda om några veckor. För nu är det bara 4 veckor kvar på ECU och i Greenville. Kommer dock kännas sjukt jobbigt att säga hejdå till alla heeeelt fantastiska människor jag mött här. Avskedet närmar sig men det är ingen som vill prata om det, vi vill INTE skiljas åt! Efter skolan ska jag och Maggie ut och resa några veckor innan jag sätter mig på planet mot Svedala.

Hoppas ni börjar få Vår och härliga soldagar, jag har redan sett lite härliga Vårbilder på Facebook. =)

Liten kort uppdatering om sommaren, jag kommer återigen att jobba på turistbyrån och KFV Marknadsföring i Katrineholm. Det ska bli roligt =)

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: GG

Congratulations girl, bra kämpat! Liten rapport från farbror. Annika och jag var en sväng till Tyskland i veckoslutet. Vi bodde helt kanon och åt och drack massor med nyttigheter, 25 grader varmt när vi lämnade. Vi kunde inte låta bli att shoppa loss när vi ändå var där. Annika skickar kramisar!

2011-04-06 @ 22:07:18
Postat av: tant Gabriella

Såå kul, grattis! Du e´bara bäst! =)

Men...va´fort tiden går. Snart e´Du hemma o kan berätta för oss alla tanter om Din resa.

Sköt om dej o massor med kramar

2011-04-08 @ 10:19:19
Postat av: Anonym

Grattis gumman va kul att det gick så bra med din artikel=) du är så duktig!! Lycka till med de sista veckorna i skolan! Puss o kram

2011-04-12 @ 21:30:05
Postat av: Sofia

Sofia som sker inlägget innan=)

2011-04-12 @ 21:34:15
Postat av: Madde

Du är så himla duktig tjejen. Jag blir stolt över dig! Vi har kommit hem från thailand idag så man är allt lite seg efter flyg och lite tidsomställning, sovtime nu. Resan har dock varit toppen! Saknar dig väldigt!!

2011-04-15 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0