VIP Studio Tour: Paramount

Nu har jag även besökt en av de stora filmjättarna i LA, Paramount Pictures!! Det var otroligt häftigt att få se hur det går till bakom kulisserna och hur mycket "fejk" det egentligen är. En härlig upplevelse. Dock fick vi inte ta foton inne i lokalerna där de spelar in. Det var häftigt att se hur de har byggt upp olika städer, bl.a besökte vi fejk New York! Vi fick även gå in i studion där de spelar in The Doctors. Så nästa gång man zappar förbi det på TV kan jag säga "där inne har jag varit" :)



Den kända loggan!

 


Jag vid ingången!

 


Här kan ni se vilka filmer/serier som spelas in just nu! Kan även meddela
att The girl with the dragon tattoo kommer spelas in här!!

 


På denna lilla gräsplätt har många scener spelats in, bl.a. från Glee!
Roligt är även att de lyckats spela in scener från en fotbollsmatch
på denna lilla yta!



Vi fick gå in i studion! Nu har jag både sett Dr. Phils hus och studio
på två dagar, snart träffar jag nog mannen också ;)

 


Fejk tunnelbana!

 


Detta är roligt. Varför det är två dörrar här är för att Nicole Kidman är
längre än Tom Cruise. Därför måste Kidman använda den stora dörren
för att se kortare ut och Cruise använder den lilla!

 


Angelina Jolie's kontor i filmen Mr. & Mrs. Smith

 


Denna blå parkering används för att spela in vatten scener. De fyller
upp parkeringen med vatten och använder det som hav. Bland annat
har Brad Pitt simmat här i filmen Benjamin Button



Vi hade turen att få se lite action!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Häftigt!! ;)

2011-05-20 @ 15:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0